zondag 16 mei 2010

Kleine lichtjes



Misschien hebben jullie ze ook wel gezien, de kleine yoghurt potjes in Frankrijk. Bijna allemaal van glas. Tegenwoordig heb je ze af en toe hier ook. Maar ieder jaar neem ik ze in de vakantie mee uit Frankrijk. Ik maak er van alles van, bijvoorbeeld deze kleine lampjes voor mooie zomeravonden in de tuin. Ze hangen met waxine lichtjes in de Vijgenboom. Ik maak er ijzer draadjes aan en heb ze beschilderd met glasverf. Het geeft in het donker een heel gezellig effect. Ook is het een dankbaar klein kadootje geworden. Ik dacht voor dat iedereen weer vertrekt naar het zuiden, misschien een ideetje voor anderen. Je kan er trouwens nog veel meer mee doen, kruiden potjes, potjes voor kleine kraaltjes, kleine potjes om zelf gemaakte jam in weg te geven en je kunt ze op allerlei andere manieren versieren. Ook leuk om met kinderen te doen.

Ik wens iedereen nog een fijne zondag avond.

9 opmerkingen:

Bizzy @ home zei

Wat een leuk idee, staat vast heel sfeervol in het donker. Wij komen alleen niet verder dan Zuid-limburg dit jaar....nou ja, wie weet een ander jaar..
Groetjes Renny

It's me zei

Ze zijn erg leuk Saskia............leuk je nieuwe banner.....wat een geweldige strandbank !!!!
Wowwww.....echt zo gaaf !!!!

Fijne avond groetjes Ria

~*~ saskia ~*~ zei

Een heel leuk idee, Saskia. Ga ik een keer doen met de kinders! Die strandbank in je tuin is geweldig leuk. Voor jou vast en zeker ook een heerlijk plekje... Fijne avond en een leuke nieuwe week!

André en Inka. zei

Hoi Saskia,een geweldig idee,leuk om te onthouden.

Fijne avond verder en fijne week,gr van ons

Kom Achterom zei

Wat een leuk potje maar die strandstoel jaah dat is helemaal het einde wat is hij prachtig zeg!!
heerlijk om jaloers op te worden!!
Hele fijne avond
lieve groet Yolanda

Willy zei

Wat een leuk idee. Ik kom net uit het noorden maar zie dat ik door moet naar het zuiden voor zulke potjes.
Groetjes

Pierelantijntjes zei

Je kan wel zoveel leuks doen met zulke potjes. Ik heb alleen hier nog niet van zulke yochurt potjes gezien. Toch een keer naar Frankrijk op vakantie misschien?
FIjne week toegewenst,
Lieve groet van Ester

bikim zei

I LOVE THAT STRANDBANK, SASKIA! I SHOULD HAVE BROUGHT ONE FROM GERMANY! NOW IT'S TOO LATE!!!
GREAT PHOTOS!
NIGHT NIGHT!
ROSA

Annemarie's Haakblog zei

Hoi Saskia, wat een ontzettend leuk idee! Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn. Bedankt ook voor je leuke reactie op mijn blog. Ik ga jou ook zeker volgen!

Groetjes,
Annemarie