vrijdag 22 oktober 2010

De eetkamer stoelen

De eethoek is klaar. Wij hebben zo op het oog een kleine eethoek. Maar de tafel kan helemaal uitgeklapt worden, dus wanneer we eters hebben kunnen wij er makkelijk met 8 mensen aan zitten.Chris heeft hem ontworpen en gemaakt. Onze woonkamer is niet zo groot, dus moet je naar een oplossing zoeken.



De stoelen zijn nu klaar en hebben een zwarte bekleding gekregen en de witte verf doet het in combinatie met de bekleding goed.
Ze hebben een tijd op zolder gestaan, maar nu zijn we er weer blij mee.
De foto's boven de tafel zijn 2 lijsten waar ik collages in heb gemaakt van heel veel foto's. In de ene lijst hangen allemaal foto's van vroeger en de andere is gevult met recente foto's.
Zo heb ik iedereen binnen bereik, zonder dat de hele kamer volhangt met foto's.



De loper die op tafel legt is eigenlijk een sjaal. Ik heb hem gekocht bij Hardhoofd. Hij is gemaakt voor een doel wat mij wel aanstaat. Hard//hoofd wil verwarmen en verbinden in het steeds killer wordende klimaat van Nederland. En ik wil er wel aan meewerken om het klimaat in Nederland wat socialer en vriendelijker te maken. Daarom vond ik hem wel erg mooi leggen op de tafel.



Ik hoop dat jullie het net zo gezellig vinden staan als wij.
Fijn weekend allemaal.

9 opmerkingen:

La Maison zei

Heel gezellig Saskia en wat knap van Chris om zelf een tafel te bedenken en te maken.

Fijn weekend,

Hermine

Het zonnetje in huis zei

Hallo Saskia,

Wat mooi geworden allemaal !!!
En klein is fijn en wie klein woont is vindingrijk in ruimte creêeren :-)
(gelukkig wonen wij vanaf juli nu, wel groter dan onze daarvoor 60 vierkante meter!)

Groetjes, jaimie

alma zei

Dat is inderdaad een handige tafel waar je ook nog met veel mensen aan kunt zitten. Mooi geschilderd hoor en knap om de stoelen zelf te bekleden!

Groetjes
Alma

Stina zei

je hebt een gezellig hoekje zo in de keuken.
Kleedje is ook mooi.

Goed weekend liefs Stina

It's me zei

Ik vind het geweldig de sjaal als tafelkleed en past ook zo goed......mooi de stoelen ook hoor !!.....liefs fijn weekend.......Ria....

fleur zei

ziet er heel mooi en stijlvol uit!
Vind het zelf altijd veel leuker om oude spullen op te knappen, dan zomaar nieuwe te kopen...
heb je veel meer een tevreden gevoel erover.
Veel plezier ermee!
groetjes Fleur

Aritha Vermeulen zei

Het ziet er gezellig uit. Wat creatief!

Pierelantijntjes zei

Wat een sfeervol plaatje zo. De stoelen zijn ook prachtig trouwens.
Fijn weekend verder,
Lieve groet van Ester

Marianne zei

Ziet er echt heel mooi uit.
Ik wens je heel veel gezellige en smakelijke uurtjes aan de eettafel

Gr Marianne