dinsdag 31 januari 2012

Denken jullie ook aan de vogels?

Ik heb vandaag wat eten voor de vogels in de tuin ingeslagen.



Ze gaan het moeilijk krijgen de aankomende tijd. Het gaat streng vriezen en hier in de tuin ligt ook nog een klein laagje sneeuw. Weinig mogelijkheden dus om voedsel te vinden.
Altijd hangt er wel een vetbolletje in de boom en staat er een schaal met strooivoer in de tuin.
Nu hang ik wat extra op, zodat ze allemaal wat voedsel hebben. De vogels in onze tuin weten het al en er is dan ook veel beweging in onze tuin. Koolmeesjes, Pimpelmeesjes, Roodborstje,Winterkoninkje, Merels, Vlaamse gaai en natuurlijk de Tortelduifjes. Vorig jaar hadden we ook een aantal Vinken maar die heb ik nu nog niet gezien.



Ook Moppie heeft het er maar druk mee de hele dag om al die vogels in de tuin in de gaten te houden

Dus daarvoor mijn vraag denken jullie ook de aankomende dagen een beetje aan onze dieren die buiten leven in deze kou.
Tot later.

5 opmerkingen:

Bizzy @ home zei

Ja, goed dat je het zegt, ik zal het steeds doen maar ja, je kent dat wel...ga zo direct naar de schuur.
Lieve groet, Renny

THE BLACK BARN zei

JA, IK DENK OOK AAN DE VOGELS!
IK HEB NET 20 KILO VOGEL VOER GEKOCHT!
(IK GEBRUIK HET OOK VOOR DE KIPPEN! HIHI)

FIJNE DAG,

MIRANDA

http://truutske.blogspot.com zei

Ik ben gek op vogels in de tuin dus hier hangen er altijd vetbollen, pinda's stukjes oud brood , appel etc.etc...

Fijne dag, Trudie

Muisje zei

Vorige week heb ik samen met dochterlief,vetbollen en taartjes gemaakt.
We hebben al wat opgehangen, en morgen gaan we de rest verdelen.
Ook zo leuk om naar te kijken trouwens.

Groeten Herma

martine zei

Dank je wel voor de felicitatie.
Ik heb ook het voer al neergelegd voor de vogeltjes, hebben ze met deze kou echt nodig.

Groetjes, Martine