zaterdag 8 september 2012

Heel veel Vlinders

We kunnen dit weekend nog even genieten van het mooie nazomer weer. Vanmorgen zijn we "mijn man en ik" eerst in de tuin bezig geweest. We hebben de Campsis alvast terug gesnoeid, de bloei was er bijna uit en hij was nu wel heel weelderig uit gegroeid dus iets terug snoeien kon geen kwaad. Verder is het gewoon nog genieten vooral van de vele vlinders in de tuin. Heel veel zijn het er dit jaar. Vooral op de overrijpe Vijgen in onze Vijgenboom is het een komen en gaan van de Atalanta. Ik heb geprobeerd er foto's van te maken maar dat is niet echt gelukt. Toch zet ik er 2 van de foto's bij ze zijn niet helemaal prefect maar dan begrijpen jullie welke ik bedoel. Ook heel veel witte en andere soorten waar ik de naam echt niet van weet komen er op de overgebleven Campsis en andere bloemen af een lust voor het oog.
Ook geniet onze Mop nog even van haar eigen plekje op de bank, heerlijk in het nazomer zonnetje. Vanmorgen vond ze het maar niets al dat gerommel in haar tuin door haar baasjes. Ze houd er niet van, ze is erg op haar rust gesteld, maar nu ligt ze toch weer heerlijk op haar bank en wil ze niet meer gestoord worden. Het is zo'n lieve schat.
Ik doe daarmee meteen een oproepje, wil één van jullie een huisdier aanschaffen denk dan eens aan de vele katten en honden die op dit moment na de zomer in de asiels zitten. Maar doe dit wel bewust een dier is geen stuk speelgoed, dat wanneer je er niets meer aan vindt afdankt. Een dier is een levend wezen die je neemt voor de rest van zijn of haar leven in goede en slechte tijden. Het heeft veel aandacht en liefde nodig en dan geeft zij of hij jou daar zoveel liefde voor terug. Onze Mop is bijvoorbeeld een asielkat, ze was 7 jaar dat we haar haalden een schuw en angstig en veel te dikke poes. Na een half jaar geduld en liefde begonnen we haar vertrouwen in de mens weer terug te winnen en nu 4 jaar later, ze is inmiddels 11 jaar en is het de liefste poes die een mens zich kan voorstellen. We krijgen zoveel liefde van haar, onvoorstelbaar gewoon. Dus een beetje geduld met zo'n poes en je hebt er een vriendin voor het leven bij. Dik is ze nog steeds een beetje dat krijgen we er niet meer af maar het is wel een lieve dikkerd. Dat was zo maar even een oproepje van mijn kant, verder wens ik jullie allemaal een fijn weekend nog.

3 opmerkingen:

Bianca zei

De vlinders zijn prachtig hoor !!!
Ik heb 2 katten en een daarvan komt ook bij een opvangadres vandaan. Gevonden door de brandweer in een plastic zak...???
Hij kwam als een klein angstig katje bij ons en is inmiddels uitgegroeid tot een flinke kater ( ruim 7 kilo )....nog steeds een beetje angstig maar mijn allerbeste vriend. Goed van je, zo'n oproep....ik ben het helemaal met je eens.
Fijn weekend.
Liefs Bianca xx

hennie zei

ja ik heb ook een grote vijgenboom in de tuin ,en er komen bij mij ook heel veel vlinders op af .en mijn kat boris heeft het er maar druk mee zit constant op de vlinders te loeren en wat een heerlijk weer dit weekend.
gr.hennie

It's me zei

Goed dat je die oproep doet....ook wij hebben wel eens een hond uit het asiel gehaald......zo dankbaar is dat...liefs fijne zondag !!...xxx..