dinsdag 2 november 2010

Mijn eerste Jurkje



Mijn eerste jurkje hangt in een lijst in de woonkamer. Mijn moeder vertelde mij dat het ook mijn enige jurkje was. Ze kreeg het bij mijn geboorte van een vriendin. Ze heeft het altijd bewaart. Toen ik het van haar kreeg heeft het nog lang bij mij in de kast gelegen, totdat ik het idee kreeg om het aan de wand te hangen.



Hier een detail van het kraagje en het borduurwerkje, Allen de lintje die door de mouwtjes zitten zijn wat versleten
.



Onder in de lijst zit een foto, hier draag ik het jurkje en ben ik 6 weken oud. Mijn moeder tilt mij in de hoogte. Deze foto is door een fotograaf genomen die aan de deur kwam. Mijn ouders hadden zelf geen foto toestel, dus is dit ook één van de weinige foto's die ik heb van mijzelf als baby. Wat anders is het toch in deze tijd. We maken nu aan de lopende band foto's.

Ik vind het een leuk geheel zo en het blijft ook erg mooi want het hangt er al een poosje.

Bedankt voor alle leuke reacties iedere keer, vind het erg leuk om ze te lezen.

9 opmerkingen:

Stina zei

Dat heb je leuk gedaan meid wees er maar zuinig op, heel mooi.

Gr stina

Het zonnetje in huis zei

Hallo Saskia,

leuk zo hé, geniet er maar elke keer van als je er voorbij komt, en wat was je een schattige baby, die haartjes zo grappig, hihi.

iIk heb dat van ons kindjes (nu 6j en 10j) ook nog liggen, hun eerste babysetje, hun eerste sloefjes, hun eerste haartjes ,hun eerste tutje en hun geboortjebandje,en een collage van hun babyfoto's,

Groetjes, Jaimie

Alle mooie dingen zei

ohh wat leuk
dat is echt heel schattig
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

oma leentje zei

Wat enig en een heel leuk idee. Zo zie je maar hoe goed we het eigenlijk nu hebben . Maar dit is in ieder geval heel waardevol.
Liefs Leni

It's me zei

Hoi Saskia.....wat een mooie herinnering........koester het....wees er zuinig op !! leuke post !! liefs Ria...

Monique zei

Wat leuk om dit zo samen met de foto op te hangen!

Een sneller kloppend hart zei

Wat geweldig dat je dit jurkje nog hebt zeg, en dan ook nog 't jurkje wat je droeg op die ' zeldzame' foto van toen, ongelofelijk he dat het vroeger niet echt normaal was om alles maar te fotograferen, nu maken we er met gemak honderd per week hihi, met zo'n digitale camera!
Tijden veranderen, dat blijkt wel!

en ja...mijn lintjes hangen op een doodgewone keukenrolhouder..kan best he? :)

Groetjes, Veronique

THE BLACK BARN zei

Dat is een lief tafreeltje.
Erg mooi om te bewaren en het is het waard om gezien te worden,

lieve groet,
miranda

Dutch Apple zei

Wat bijzonder zeg! Ook leuk om het verhaal erbij te lezen over de foto!


Groetjes!