donderdag 11 november 2010

Sint Maarten



Sint Maarten. Ik ben er mee opgegroeid. In het dorp net boven Amsterdam waar ik ben geboren wordt het nog steeds gevierd. En net zo als vroeger stormt en regent het.
Ik ging meestal met mijn vader lopen, hij had reserve lampions bij hem want ze vlogen menig maal in de brand. Toen zaten er nog echte kaarsjes in.
Onze kinderen liepen bij Opa en Oma,we reden er speciaal op 11 november 100 kilometer voor naar mijn geboorte dorp. Zo werd de traditie voort gezet. Nu zijn onze jongens te groot en Oma is overleden en Opa woont inmiddels in een bejaardenhuis.
Hier in het westen vieren ze het niet, dus zit ik nu met toch wel met een beetje heimwee naar toen bij de kachel. Hier geen zingende kinderen aan de deur. Maar wel mooie herinneringen.



Ik wens iedereen een fijne avond

3 opmerkingen:

Susan zei

Hoi Saskia,

Goed weer om lekker in huis aan de slag te gaan... In je vorige blog zag ik je naaimachine op tafel staan...niet verder vertellen hoor, maar ik dacht ook aan mijn naaimachine voor de kerstswap, haha. Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig aan het worden wat er volgende maand in de brievenbus zal vallen...

Lieve groet van Susan.

Kom Achterom zei

ooh hier in het oosten van het land wordt het ook niet gevierd! jammer hé want bij pake en beppe ging ik vroeger wel als kind langs de deuren! dus bij mij hetzelfde gevoel als bij jou
fijne avond hoor en dan denken we de lampionnen er maar bij!
Yolanda

alma zei

Wat verschilt dat waar Sint Maarten gevierd wordt! Bij ons (ook in het westen) doen we er van alles aan. Maar ik was blij dat ik binnen zat!! Met een heleboel snoep!

Groetjes
Alma