zaterdag 17 augustus 2013

Gehaakte Slak

Over een paar maanden worden we voor de eerste keer Opa en Oma. Wat ons natuurlijk heel gelukkig maakt. Nu is het zo dat onze zoon vroeger een gehaakte Slak heeft gehad van een tante van mij, eigenlijk geen tante maar de beste vriendin van mijn moeder. Maar wij noemde haar altijd tante Annie. De Slak was versleten en weggegooid, maar nu hij zelf vader wordt wil hij graag weer zo´n slak voor zijn dochter/zoon. Nu is het zo dat ik er vroeger, nadat we die ene hadden gekregen er nog vele gehaakt heb voor deze of gene. Dus mijn eerste taak was nu een slak haken en dat was nog best lastig na zoveel jaren en zonder patroon. Ook het voorbeeld is er natuurlijk niet meer en Tante leeft nog wel maar is dement dus dat was ook geen optie. Maar het is gelukt, iets andere kleuren maar voor de rest is hij toch hetzelfde geworden. Zo is er straks een baby kamer waar weer de Slak staat, bijna het zelfde als ruim 30 jaar geleden. Een slak met een verhaal. Fijne week allemaal.

3 opmerkingen:

Muisje zei

Wat grappig, hij heeft er vast hele fijne herinneringen aan.

It's me zei

Wat ontzettend leuk !! de slak en dat je oma word...zo leuk !!...liefs Ria...x !

Gonda zei

Ja, ik wist het natuurlijk ook al! Maar alvast van harte gefeliciteerd. En zo'n leuke slak krijgt vast een mooi plaatsje in de babykamer.