maandag 13 januari 2014

Oude wollen deken en Crochetalong 2014

Vorige week heb ik een oude wollen deken van mijn schoonmoeder gekregen. Mijn man heeft er zelfs nog onder geslapen. Op internet gezocht, want er wordt tegenwoordig alles van gemaakt. Een poef dat leek mij wel het leukst, kunnen we ook wel gebruiken. Dus op internet gezocht voor het goede binnen werk, vond wel wat maar was niet helemaal tevreden over de prijs. Totdat we 's avonds de folder van de Praxis kregen, een poef in de aanbieding voor euro 17.50. Precies wat ik zocht. Dus die gehaald en hier omheen de deken gemaakt met een Festonsteek. Aan de onder kant alleen een rand gemaakt van voeringstof wat ik nog had. Want hij moet er natuurlijk wel af kunnen om te wassen. Hij staat heel leuk in de kamer,ik heb echt nog het grootste stuk over van de deken dus nog even bedenken wat ik er verder van ga maken.
Mijn Kerstmuisje heeft tussen door ook nog een ander jurkje gekregen, gewoon omdat ik het heel leuk vind om te doen. Een klein hoedje, jurkje en tasje. Zo kan ze gezellig nog wat blijven staan in de woonkamer.
Ook doe ik nog mee met de Crochetalong 2014. De tweede week is voorbij en we hebben inmiddels een aantal toeren gehaakt. Felle kleurtjes heb ik uitgekozen. Een fleurige deken wordt het. Eigenlijk gaat het wel wat langzaam, maar ik hou mij toch maar aan het schema. Ik blijf er gewoon nog wat andere haakwerkjes naast doen. Op dit moment ben ik met een Boxer pup bezig, foto's volgen later.
Verder wens ik een iedereen een fijne week.

5 opmerkingen:

It's me zei

Leuk hoor de poef....knap gedaan...liefs fijne week van mij....x!

hennie zei

wat een leuk iedee zn poef en vindt de kleuren ook erg lief. gr.hennie

Anoniem zei

Gaaf de poef,echt uniek,tja haken,misschien dat ik over een paar jaar mee kan doen haha,fijne dag,lieve groet Musje.

Het zonnetje in huis zei

Hallo,

Wat heb je dat goed opgelost met de poef zo.
En je gehaakte projecten zijn ook mooi.

Groetjes, Jaimie

Grietje Jansen zei

Wat een schattig muisje

Grietje